10/8/08

ETAPA 5: L'OSPITALET-AX LES THERMES

Etapa en la qual vam ajuntar dues tapes de la guia en una per tres motius: el desnivell no era agosarat i només hi havia un coll important que era el de Jos a 1700mtrs. I també perquè ens trobàvem físicament molt bé. I també perquè el temps no estava per mirarel paisatges ja veureu.

El que sí que vam fer va ser saltar-nos el port de Pymorens ja que durant el vespre nit va nevar i fea fred, i no anàvem molt ben preparats per trobar-nos que ens nevés. d'aquesta manera vamd ecidir agafar un atxi fins a l'Ospitalet i des d'allà anar camí a Merens les Vals, bonic poble al qual vam arribr a través del camí que va paral·lel a la via del tren i al riu de l'Arieja.

Camí avorrit que també es pot complicar amb una variant més llarga i de me´s dificultat que passa per la Cabana de les Bessines a 1980 metres d'altitut.

Després de Merens començàvem l'ascens fins al Serrat de Larguis just abans del Coll de Jos, ja diem a gairebé 1800 metres d'altitut i amb una boira que amb prou feines vèiem el camí.

Una vegada aquí baixada fenomenal per un caminet que cada vegada es va fent més ampla i que porta fins a Orgeix. En la baixada es pot anar observant el canvi de tipologia d'arbrat, molt bonic.

Vam arribar a Orgeix i després vam seguir per la carretera fins a Ax les Thermes, poble amb una magnífica plaça on hi ha un sortidor d'aigües termals a 77ºC on pot banyar els peus. Un poble ben especial aquest d'Ax les Thermes, després de dies de tranquilitat sembla que trobis un Lloret de Mar allà al mig, ben estrany.

km totals: 30

temps total: 5h 45'

valoració: etapa llargueta però amb tan sols un punt d'alt desnivell. La baixada des del punt més alt és ràpida i còmode per fer corrent. La ruta entre l'Ospitalet i Merens plena d'herbes i vam estar molls tot el camí. el 75% es pot fer corrent.