10/8/08

ETAPA 6: AX LES THERMES-MONTSEGUR

Altra vegada el temps que feia i l'estat físic ens va fer decidir a unir dues etapes en una. I és que a part dels primers 12 km la resta eren de bon fer corrent.

El principi vam agafar un PR que ens portaria ja fins a Ascon, salvant així haver de retornar per la carretera fins a Orgeix. Molta pendent i boira altra vegada, tot ique avui ja es veia que el dia es trencaria.

Després de passar per Sorjat, bonica població de muntanya, vam coronar el coll d'Ijos a 1700 metres d'altitut aprox. Deprés vam arribar al Coll de Balagues i vam començar el descens fins a les viles de Montilló i Pradas, dos pobles petitons i acollidors on al ser 14 de Juliol estaven preparant la celebració de la diada nacional. Curiós.

Al cap de 4 hores més o menys vam arribar a Comús, on vam fer un os i ens vam adreçar cap les Gorgues de la Frau.

Aquestes Gorgues, seques quan no plou, poden arribar a ser perilloses uan ho fa. Espectaculars parets de pedra que rodegen el camí i et fan sentir petit.

Una vegada arribats al punt més baix de desnivell, vam arribar a Pelai, un petit veïnat que ja t'obre la porta cap a Montsegur. La veritat és que no ens esperàvem la pujada final, que a més de ser dura i llarga estava enfengada fins al capdamunt i ens va fer esbufagar d'allò més. Tot això es va oblidar però quan el castell de Montsegur es va començar a obrir davant nostre. Vam arribar bastant cansats.

Un cop al poble, vam agafar un taxi fins a Foix després i d'allà un tren fins a la Tour de Carol. Després un bus cap a Catalunya i fins aquí l'aventura...

Uns 200 km recorreguts en sis dies, molt desnivell acumulat i moltes sensacions viscudes. Ha valgut la pena tot l'esforç per demostrar-nos que el cos i la ment si en tenen ganes, amb voluntat, poden arribar a fer-ho tot.

Ara ja ens estem pensant fe la Matagalls Montserrat, però això ja serà una altra història...

Esperem el Blog us sigui d'alguna ajuda; el camí dels bonshomes és una bon ruta per fer, de cop o mica en mica...

km totals: 42

temps total: 7h 45'

valoració: etapa llarga i amb una pujada final fins Montsegur dura i enfangada on si plou pot ser perillosa... Es pot córrer el 65% del recorregut.